Startsida Övrigt Jobba hos oss


Jobba hos oss!

Svea VAT Adviser AB är Sveriges ledande företag inom området internationell moms. Vi är en del av koncernen Svea Ekonomi som är en av Nordens ledande koncerner inom bland annat kredithantering. Svea VAT Adviser AB är Sveriges ledande företag inom området internationell moms och kapitalläckage. Vi är en del av koncernen Svea Ekonomi som är en av Nordens ledande koncerner inom bland annat kredithantering. Koncernen har ca 850 anställda med kontor i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Estland, Lettland, Holland, Schweiz, Österrike och Tyskland. För mer information, se www.vatadviser.se


Redovisningsekonom/Administratör

 

Svea VAT Adviser AB är Sveriges ledande företag inom området internationell moms. Vi är en del av koncernen Svea Ekonomi som är en av Nordens ledande koncerner inom bland annat kredithantering. Koncernen har drygt 800 anställda med kontor i tio länder. På kontoret i Mölndal är vi idag 10 personer.

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att arbeta med huvudsakligen utländsk redovisning av moms och intrastat på uppdrag av våra klienter. Även svensk momsredovisning förekommer, men i mindre omfattning. Du kommer att ha kontakter med utländska myndigheter och samarbetspartners i samband med ärenden gällande moms och intrastat.


Vi tror att du som söker har några års arbetslivserfarenhet, högskolekompetens inom ekonomi, eller att du har arbetat inom en internationell verksamhet med inriktning på ekonomi och/eller moms. Är du en erfaren redovisningsekonom så är du också mycket intressant för oss. Vår bransch erbjuder unika möjligheter att få djupgående kunskaper om momshantering i internationell handel. För rätt person finns stora möjligheter till personlig utveckling och stimulerande arbetsuppgifter.

 

Vi ser gärna att du är van vid kundkontakter eftersom du hos oss kommer att ha ett nära samarbete med våra uppdragsgivare. Vi efterfrågar goda språkkunskaper främst i svenska, engelska, franska och/eller tyska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Dessutom bör du vara van vid att jobba i "Office­paketet".

 

Vad det gäller dina personliga egenskaper är det viktigt att du är positiv, engagerad, kundorienterad och trivs med att jobba i grupp i en utåtriktad verksamhet. Dessutom måste du vara noggrann, självgående, initiativrik, flexibel, stresstålig och kunna hålla många bollar i luften samtidigt.

 

Efter en provanställningsperiod är det tänkt att anställningen skall övergå i en tillsvidareanställning.

 

Ansökan senast 2015-02-15 via mail till Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen

 

Observera att vi har löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.



Ovan ser du de tjänster VAT Adviser utannonserar för tillfället.

Du kan även skicka in en allmän intresseanmälan genom att maila oss på
Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen


  



Sök

Logga in



Annons
Annons